torsdag 20 augusti 2009

Efterhängda Parasiter!

Jag gillar vår lokala matbutik. Utbudet är stort och priserna hyfsade. Trevlig personal och framför allt närheten både till arbete och till hemmet.
Vad föranleder mig då att göra ett inpass i medelålderslandet?

Jo – dessa förfärliga försäljare som står utanför alternativt i entrén till denna delikatessaffär! Alltid försöker de fråga ut mig (och alla andra) om vilket mobilabonnemang vi behagar äga. Som om de har med denna privatsak att göra. Ihärdiga som små myror men lika irriterande som Anopheles gambiae bärandes på den icke önskvärda parasiten Plasmodium falciparum!
Nå, det är väl bara till att ignorera dem? Så lätt kommer man inte undan! De förföljer en halvvägs in i butiken och är därtill oförskämda om man påstår att det inte angår dem vad jag har för abonnemang. Att detta dessutom sker fem dagar i veckan, året runt är mer än vad jag står ut med. Dags för affärsidkaren att bereda väg för sina kunder istället!

Nej, näst Anopheles gambiae bärandes på Plasmodium falciparum, är enträgna, efterhängsna och oförskämda nasare samt telefonerandes dito det värsta jag vet! (Denna vecka i alla fall!)

3 kommentarer:

  1. Förfärligt! Stalkers! Jag drar mig för att gå och handla av den anledningen. Är det så det ska vara?!
    Nej, en människa behöver handla och behöver handla god mat utan dessa trakasserier från en hel hop snorjärsar.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar bemöta sådana ynglingar som attakerar mig med att svara: "med min höga månadslön är mobiltelefonkostnader en marginell utgift som jag inte behöver bry mig om". Då får man vara ifred.
    Någon som har andra goda tips?

    SvaraRadera
  3. Jag ska testa denna metod mot snorjäsarna imorgon! Fortsättning följer.

    SvaraRadera