tisdag 3 november 2009

Det är inte hur sjuk du är, utan det är tingsrättens förmåga att döma!

Skall verkligen bli spännande att se Försäkringskassans nästa reklamkampanj! Till skillnad från oss andra verkar Försäkringskassan själva helt glömt sin senaste informationskampanj! Det viktiga var ju inte hur sjuk man var, utan det var graden av nedsatt arbetsförmågan som som var det centrala och skulle ersättas.
Nu verkar detta inte gälla gravida kvinnor! En stor eloge till DO som satt Försäkringskassan på plats. Återstår bara att se om nämda kassa rättar in sig i ledet eller bara ser rättens utslag som utgångspunkten för diskussion?

Som ni alla vet så är jag ju inte mycket för Fänrikar med hund. Men i detta fallet är det nästan så de överträffas av tjänstemännen och
-kvinnorna på Försäkringskassan!

2 kommentarer:

  1. Kära medelmåtta,

    den lättnandes suck jag drog, när Eder blogg åter uppdaterades efter alltför lång tystnad, hade räckt för att medelst ett vindkraftverk ersätta minst en grabbnäve polsk kvalitetskol!

    Jag måste erkänna att jag har snudd på blivit beroende av Edra betraktelser och spetsfundigheter, även om jag inte riktigt har förstått Eder aversion mot fänrikar med hund. Vad har hunden gjort för ont för att förtjäna detta öde?

    Avslutningsvis tänkte jag (på känt manér från reklam för filmer som man inte kan komma på något motiv för att folk ska köpa biobiljetter för att se) delge följande lilla tips:
    - Gillar ni den här bloggen, så kanske ni möjligtvis kan finna något litet utbyte även av denna enkla web log: http://skruvochmutter.blogspot.com/

    (Upphovsmannen är nybörjare och saknar den fingerfärdighet som blivit Medleåldersmannens adelsmärke, men tänk om vederbörande i framtiden blir lika stor som Blondinbella? Då kan Ni med enkelhet vinna respekt i bekantskapskretsen genom påståenden av typen "nja, jag följde den från början, men nu har det blivit lite för kommersiellt och mainstream...")

    SvaraRadera
  2. Kära Humble!
    Med en själslig rörelse, vars djup inte setts sedan Lassie till slut lyckades hitta hem över de skotska höglandet och lyckligt slickade Elisabeth Taylor, famnar jag din blog "Skruv och Mutter!
    Väl mött i Cyber!

    SvaraRadera