fredag 25 september 2009

Hjälp! Är de så många!?

Som upplyst medelåldersman vinnlägger jag mig om att följa aktuella pågående debatter, oftast då genom bloggar och tidningarnas insändarsidor. Beroende på aktuellt ämne kan dessa debatter nå varierande grader av intellektuell spänst.

För tillfället tar det så kallade Helikopterrånet upp stor del av debattutrymmena. Som vanligt så skriks det på kraftfulla insatser från polis och nu också från militären!

När jag läser dessa debattinlägg påminns jag om en kollegas eftertänksamma och aningen dystra kommentar, i samband med bedömningen av ett elevarbete, -"Det som skrämmer mig mest är att nästan halva Sveriges befolkning är dummare än genomsnittet"!

Det där med fänrikar och hundar känner ni ju redan till!

Full fart mot helgen!
Medelåldersmannen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar