söndag 30 januari 2011

Har vi hört den förut


Under morgontimmarna skådade jag ljuset! Att bli äldre kan för många innebära en förändring i den egna livsåskådningen. Jag har själv länge känt en dragning åt att blicka inåt. -Att se till andra värden i livet. Behovet av att medvetet söka sig mot det alternativa, -ja varför inte det fullt ut ockulta!
Under en intervju med Gudrun Schyman, i den publika kanalens intervjusoffa, började jag så denna vandring genom att jag utvecklade förmågan att skåda in i framtiden! Allt Fru Schyman sa under intervjun hade min egna läppar formulerat sekunderna innan hon själv sa dem! Med kuslig precision hörde jag mig själv säga de ord som sekunderna senare uttalades av Fru Schyman! "-den första som vågade tala om min alkoholism", "-Att jag sa att jag var alkoholist och att jag var kvinna", "-Andra topppolitiker som haft alkoholproblem har varit män", "-Med män är det som så att det hör ihop med den traditionella mansrollen".
Har jag blivit synsk!? Eller är det månne som så att Schyman spelat sin skiva för många gånger nu? Givetvis är det hon säger riktigt, men har vi inte hört denna skiva spelas tillräckligt många gånger nu?

3 kommentarer:

  1. Anar jag en viss ironi och sarkasm här? Me like!

    SvaraRadera
  2. Kära Osloskånska!
    Är ni en skånska i Oslo eller en norska i Skåne? Det förstnämnda bör kanske beklagas, men om det är det sistnämnda hyllar jag er!
    Ironi och ironi! Lite ser jag det som en form av medelålderns klarsyn!

    SvaraRadera
  3. Döma av de ringa inläggen av Medelåldermannen är han numer en NÖJD man?? /telefonisten

    SvaraRadera