torsdag 30 juli 2009

Canal Digital och dess kortavgift

Som sann medelåldersman lever jag mitt liv mycket genom TV:n. I mitt fall har jag sällat mig till Canal Digitals kundskara och är väl på det hela taget ganska nöjd med tjänsten som sådan.

Aningen irriterande är dock deras s.k. kortavgift! Ett kort som jag inte vill ha utan Canal Digital skickar på mig för att de skall kunna ha ett effektivt krypteringssystem. Det i sig heller inget att hänga upp sig på. Men kortavgiften!!! För 169 kr i kvartalet åtnjuter jag tjänsten som enligt deras egen avtalstext berättigar mig till: "Kortavgift betalas fyra gånger per kalenderår. Avgiften ger kunden rätten att nyttja Kortet under det kalenderkvartal då respektive faktura genererats."

169 kr!! Vad får jag för detta? Vari består den faktiska kostnaden för Canal Digital i och med att de skickar på mig krypteringskort.

Frågan är ställd till Canal Digital och jag ber att få återkomma i ärendet.

Häpp!

1 kommentar:

  1. Undrar just vad ett kort kostar de facto, med tanke på att de med glädje debiterar kostnad för canal digitals utbud utöver detta?

    SvaraRadera